Waarom je maar beter niet solliciteert als CRM-marketeer bij RAAK

CRM-marketeer worden bij RAAK? Doe het niet.
Euh, pardon?
Moet dat niet zijn: solliciteer nu als CRM-marketeer bij RAAK?
Nope. Want laat ons wel wezen: het is een stinkende rotjob.
En dat kunnen we nog bewijzen ook.

Het is niet eens een duidelijk afgelijnde functie.

Ja lap, daar heb je ‘t al. ‘s Ochtends moet je vast zo’n beetje de digital marketeer uithangen, tegen de middag lijk je wel een accountmanager, en na de lunch doe je alles wat een projectmanager doet, zeker? Of beter nog: ze verwachten dat je het allemaal tegelijk en kris-kras door elkaar doet! Terwijl jij liefst één ding doet en nooit buiten de lijntjes kleurt. Sterk!

Ze verwachten dat je elfendertig platforms kunt bedienen én bereid bent om dingen bij te leren.

We kid you not. Je kunt maar beter thuis zijn in digitale tools als Hubspot, Mailchimp en Eloqua, want die gebruiken ze bij RAAK het vaakst. Maar het helpt als je in pakweg Flexmail, Salesforce Marketing Cloud of Selligent ook de knoppen weet staan. Omdat ze bij RAAK altijd op zoek gaan naar de beste fit voor de klant, kan het zijn dat je ook wel eens met wat anders moet leren werken. Ook dat nog. Wie heeft daar nu zin in, om dingen bij te leren?! 

Je werkt intensief samen met A-klanten.

Tja, we praten hier niet over de huisschilder bij je om de hoek, of de lokale slagerij. Nee, bij RAAK werken ze met zogenaamde A-merken - als we hun namen verklappen, ga je zulke grote ogen trekken. Rolde je nu net met je ogen? Je zou voor minder.

Je stuurt een stel dwarse experts aan.

Komt je klant met alweer een nieuwe vraag aandraven? Dan moet jij aanvoelen bij welke specialist je moet zijn voor het juiste antwoord. En die specialisten zijn copywriters, designers, developers of strategen - stuk voor stuk klieren die denken dat ze het allemaal beter weten. Oké: vaak weten ze het nog beter ook - aan jou om dat allemaal in goede banen te leiden. 

Het moet allemaal uit jouw koker komen.

Niemand zegt je wat je moet doen, want je krijgt bij RAAK de vrijheid om dat zelf op poten te zetten. Initiatief willen ze zien! Zelf nadenken en proactief zijn! En als je nu zo’n type bent dat graag dingen uitvoert zonder nadenken? Tja, dan ben je dus fameus gesjareld.

Je werkdagen zijn zooooooooooooooooooo eentonig.

Valt wel mee, zeker? Nee hoor: je moet bakken met e-mails versturen, elke dag weer. Oké: het zijn duizend verschillende soorten e-mails, van nieuwsbrieven en follow-upmails tot coupons en uitnodigingen en themamails. Soms moet je ze in bulk versturen, soms moet je er via een automated flow voor zorgen dat de juiste e-mail op het perfecte moment naar de juiste persoon wordt gestuurd. En soms moet je inbound campagnes opzetten via ads op sociale media of landingspagina’s. Of je moet digitale formulieren opzetten. Of resultaten analyseren. Of - inderdaad, begin gerust te geeuwen. 

Het is met dinges, deadlines. 

O jee. Er komen voortdurend planningen en briefings en feedbackrondes je richting uit, dus je kunt ook maar beter kaas hebben gegeten van projectmanagement. Project-watte? Ach, misschien bedoelen ze gewoon dat je de tijd zo’n beetje in het oog moet houden. 

Je moet grafieken en sheets kunnen lezen.

Ja hoor, ze menen het. Bij RAAK werken ze helemaal data-driven: dat wil zeggen dat je niet vies mag zijn van grafieken en Excel-sheets, en dat je ze nog moet kunnen lézen ook. Dat je liefst moet snappen wat die cijfers betekenen, om eruit te leren en je campagnes en strategie te kunnen bijsturen. En dat terwijl je ook gewoon boeken kunt lezen, zoals normale mensen.

Vergeet die Pippi Langkous-attitude maar. 

‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.’ Ja, daarmee moet je bij RAAK dus niet afkomen. Ze willen immers iemand aan boord halen met ervaring. Iemand die zijn/haar/hun sporen heeft verdiend als campagnemanager, en die dus als geen ander weet hoe je een campagne opzet in één van die elfendertig marketingtools. Iemand met ondernemingszin, organisatietalent en vooral héél veel goesting. Ja, dat moest er natuurlijk nog aan mankeren.

De voorwaarden zijn niks om over naar huis te schrijven.

Een mooi loonpakket, een laptop en een bureaustoel: daar zal je ‘t mee moeten doen. 

En we zwijgen over de plek waar je terechtkomt: Intracto Campus Antwerpen. Daar werken ongeveer 150 experts van uiteenlopende disciplines aan de beste klantervaringen aller tijden (zo beweren ze zelf). Een plek waar je dagelijk geïnspireerd raakt, geprikkeld, waar je je ei kwijt kunt. Echt belachelijk hoeveel talent er samen zit.

Kortom: 

CRM-marketeer bij RAAK, da’s een knoert van een knelpuntberoep, erger dan een pijpfitter en een kleuterjuf en een verpleegkundige samen. Omdat je van geen kleintje vervaard mag zijn. Je moet blijkbaar én een pak skills in huis hebben, én bereid zijn dingen bij te leren, én zo’n beetje persoonlijkheid hebben. Zeg nu zelf: dat bestaat toch niet? 

Wat denk je? Toch maar beter pijpfitter worden? Of kleuterjuf? Verpleegkundige, anders? Ja, echt doen. Want hier valt voor jou niks te rapen. Groeten! 

Solliciteer hier vooral niet!

Jij bent wel een speciale, hé?

Tegen beter weten in heb je tóch interesse in die job als CRM-marketeer bij RAAK. Goed, jij je zin. Maar lees er de krankzinnige verwachtingen die we van onze kandidaten hebben toch maar eens goed op na.

Geef je ’t dan nog niet op? Dan moet je je dringend laten nakijken. Of — zoú het? — ben je misschien wel de geknipte persoon voor de job. In dat geval: drop vandaag nog je motiveringsbrief en je cv in de mailbox van hanna.fiszer@raak.be